Momenteel ben ik bezig om te gaan droogtrainen. Daarvoor is het meten van je vetpercentage wel een vereiste. Sommige weegschalen bieden de mogelijkheid om te meten hoe hoog je vetpercentage is. Maar heb je hier wel wat aan?
Ik heb ooit zo’n Omron weegschaal gekocht.
Het geeft je wel een indicatie welke kant het op gaat maar helemaal kloppen doet het niet. Het is namlijk afhankelijk van je lichaamstemperatuur, vochtgehalte etc etc m.a.w. dingen die steeds anders zijn.Mijn advies.
Koop een huidplooitang en laat iemand in je knijpen. Dat is veel nauwkeuriger.Succes!
We hebben op de site ook een post waarin je kunt lezen hoe je het beste je vetpercentage kunt meten met behulp van een huidplooitang. Wellicht heb je daar iets aan:
http://www.fitness-weetjes.nl/fitness-droogtrainen/vetpercentage-meten/
Tja Erik,
Eigenlijk heb je hier deels iets aan. Zo’n ding is niet nauwkeurig maar als jij wekelijks op hetzelfde tijdstip (liefst voor je ontbijt) op dat ding gaat staan. Dan zal dat ding telkens met dezelfde onnauwkeurigheid meten. Je weet dan misschien niet precies hoe hoog/laag je vetpercentage is maar het verschil zal ie wel aangeven. De spiegel doet de rest
Om te reageren op topics moet je ingelogd zijn. Meld je gratis aan of login met Facebook